Speciální závod v FPr1 - 3. místo!!

27.08.2011 13:37

O víkendu 27. - 28.8. jsme se s Exíkem vydali do Ostravy - Vratimova na Mistrovství republiky ve výkonu kníračů se speciálním závodem kníračů.

Už týden dopředu jsem sledovala desítky předpovědí počasí a doufala, že se nenaplní.  Všude hlásili, že se teploty mají pohybovat kolem 30°C a já z harmonogramu závodu věděla, že budeme startovat chviličku po poledni. V sobotu ráno se však k mé hrůze z vedra přidal ještě o něco větší strašák - nárazový vítr :-(. 

Nedalo se nic dělat a ve společnosti Evy Tichavské (v roli osobního taxikáře) jsme vyrazili do Ostravy. K mému překvapení vládlo na místě téměř bezvětří. Prošli jsme prezencí, důkladnou veterinární přejímkou, přivítali se s kamarády, Exík očíhl kolegyně závodící a šlo se na nástup.

Roli moderátorky a organizátorky se ujala Veronika Staniová a velmi jí pomáhala také Adéla Frantesová v roli ředitelky závodu. Vylosovala jsem si startovní číslo 17, které nám přiřadilo 3. stopu v naší kategorii. 

Do závodu dle FPr1 bylo přihlášeno celkem 5 psů - 3 velcí knírači, 1 malý a 1 střední. Nutno podotknout, že na celé mistrovství přijeli pouze 2 střeďáčci - Irt od Dalajského potoka, který bez konkurence vyhrál svou kategorii ZM a Exík.

Kolem 12:00 jsme dojeli na místo kladení stop. Čekala nás Silva Hučíková - vedoucí pachových prací a předala nám předměty. Stopu jsem pokládala na asi 10 až 15 cm vysokou trávu, místy ležely zbytky uschlé trávy a balíky trávy po sečení. V celku se jednalo o pěkný terén, kdyby však nebylo téměř nesnesitelné vedro a nepřestěhoval se obrovský vítr do Ostravy :-(. V 13:00 jsme vyrazili s Exíkem na hlášení. Už při pohledu na hafana, který se vsoukal pod auto - jen aby byl ve stínu - jsem neměla moc valných představ o vypracování stopy. Na nášlapu mě však velmi mile překvapil. Rozvážně, ale přesně vyšel na stopu, i když mu vítr pach zanášel vpravo po svahu dolů. Předmět na 1. úseku přesvědčivě a okamžitě označil, na lomu však místo vlevo (proti větru a do kopce) zamířil na opačnou stranu. Povelem jsem ho usměrnila a vrátil se do stopy. Pokračoval zhruba do poloviny 2. úseku, kde však usoudil, že toho má tak akorát dost a odmítl ve stopě pokračovat. Upřímně řečeno, moc se mu nedivím :-D já jsem byla taky vyřízená. Za vykonanou práci jsme dostali 33 bodů od pana rozhodčího Radovesnického.

O náročnosti klimatických podmínek mě přesvědčila i stopa následující po Exově - fenka paní Stránské obdržela pouze 15 bodů. Velmi podobně dopadl i knírač v kategorii FPr2 a v FPr3 si jeden pejsek odnesl dokonce 0 bodů.

Nakonec jsme se umístili na 3. místě za Derikou Apovery Nicolle Kučerové na 1. místě a Keijo Tecu Fí Strážce klidu paní Evy Lettmayerová na místě 2.

 

I touto cestou bych chtěla srdečně poděkovat všem, kteří se podíleli na hladkém průběhu Mistrovství, rozhodčím, kladečům, figurantům, kamarádům i sponzorům.